jogjakarta,indonesia

hari ni sampai jer opis,mmber aku x menyempat ajak aku b1.aku tahu la semalam aku x dtg opis ambil mc.aku ingt kan boss aku mengamok lepas tu mengadu kat member aku ni.rupa nyer nak ajak aku bcuti di jogja.akhir bulan 6 ni 29 jun hingga 2 julai.yg aku ni memang kaki bjalan w/pun duit cukup2 makan jerr kikikikikikiki.so aku ckp setuju.rupa2 nyer mereka dh booking MAS dlm online .mana mereka dpt no/passport aku pun x tahu.mungkin kalau aku x nak pergi mesti paksa juga pergi.aku ngok dlm paper td pertukaran duit rm ke rupiah rm365 bersamaan 1juta. okey la tu aku bawa 1juta sentengah pun kira dh bnyak,lgp aku gi sana bukan nak shping just saje nak jalan2 ngok negara org. aku pun dh de pengalaman sikit gi sana.w/pun aku x pandai kira duit yg main pakai ribu dan juta.aku penah sampai sana selepas 2 bulan gempa bumi dan sunami dulu.so time tu aku dpt la ngok rumah2 roboh.dan ibu bapa dan anak2 berkemah di sebelah rumah mereka yg roboh.mengharap rumah mereka dpt dibaiki.kesihan pun de time tu.tapi pe leh aku buat,aku pun bukan nyer de duit pun.aku pergi disatu tempat lupa lak pe nama dia,air laut yang ombak nyer ganas penduduk tempatan bcerita tentang pengalaman sunami dulu.di mana air laut naik setnggi rumah flat 20-30 tingkat,cuaca yg mendung.mereka berlari diruang2 yg kecil.sbb padat dgn rumah2.ramai yg mati.kerana x sempat melari kan diri.tropong aku dgr cerita dia.aku ngok pun memang air laut kat situ memang ombak dia yg besar,tapi tempat yg cantik,kat situ de kete kuda kita leh naik jalan2 keliling laut.tpi kena bayar la.(adakah aku ke situ lagi)dari bandar jogja,ke situ jauh juga la.1jam.x tahu la kalau mereka ni just nak jalan2 bandar2 jogja jer.tapi kalau nak jalan2 tempat2 lain kena cari org tempatan yg leh bawa jalan2.kat jgjakarta banyak tempat menarik,leh gi gi atas gunung brapi yg x aktif lagi,kat situ kita leh ngok wap2 air panas kalau masuk telor memang leh rebus la telor tu.leh gi kraff tangan org jawa.kanji2 yg menarik tempat nyer mari boruburu(susah nak sbut)org2 jawa,dll memang bnyk tempat menarik kat situ.kikikikiiki aku blum pergi lagi dh bcerita kat sini.tapi memang best lah,x sangka lak aku akan pergi buat kali ke 2.insyallah,nnti aku pergi aku akan ambil gambar dan tepek kan kay sini ek.apaaaa nak kirim,? sorry x de kirim2 aku malas nak bawa balik bnyk2 barang.yg aku leh bawa bag baju aku jer.

No comments: